top of page

ジョン・エヴァレット・ミレイ「露に濡れたハリエニシダ」は光の点と光の彫刻を強く感じるJohn Everett Millay's ``Dewy Gorse'' has a strong sense of light points and light sculptures.


今回は、ジョン・エヴァレット・ミレイ(1829-1896年)の「霧に濡れたハリエニシダ」制作年1889-1890年、カンヴァスの大きさは173.2*123cmです。スコットランドのバーナムヒル近くの森林の開拓地の様子です。


シダについた朝露は、非常に繊細に描かれており、驚くほどでした。露は、細やかにシダを飾り立てるように、光を浴び、繊細なまで、細かい露は、まるで、シダを光細工のように、小さく反射している。この姿は、まるで、自然の宝石箱のような感じで、細やかに、乱反射して、とても、美しいのです。


光で、繊細なまでに、シダに付く朝露は、無数である。この無数の自然の宝石箱は、いかにも、自然の中で、シダという下草に張り付き、乱反射する模様は、心打つものがある。


光り輝く、無数の朝露は、非常にこの自然を飾り立てています。奥に行けば行くほど、朝露は、光と交わり、同時に、光に飲み込まれていく様子は、とても、美しいものがあります。


樹木は、光で、存在感を忘れてしまうほど、光に包まれている。光は、紅葉した樹木をより一層、引き立てるように、輝きを持っています。


奥に行くほど、この光は、強く、景色さえも、消してしまうほど、美しい。


しかし、絵画の、手前を見れば、枯れた雑草が、この世界が、現実であることを示しています。美しさだけでは、これは、現実逃避のような、夢物語のような絵画になる。だからこそ、これが、現実世界だと、指し示すように、手前には、このように枯れた雑草が描かれています。


この絵画は、遠近を使うために、あえて、光のマジックを取り入れているようでもある。奥に行けば、いくほど、朝霧が、際立ち、この華麗な紅葉さえも、光によってかき消されている。自然は、時に、水分と、光によって、これを演出するかのように、別世界を見せるのです。


この瞬間を、捉えた、大自然の美しさは、なんとも言えない、自然の雄大さと、奥行きを感じるのです。筆跡は、細かく、時に、この絵画を光の点で描かれているような錯覚を覚えるほどです。


この光の渦と、朝霧の水分を含んだ大気がもたらす美しさを、光の点で描き、この美しさは、思わず、現実を忘れるほど、美しい。


けれども、奥にいくほど、朝霧は、深く、紅葉した葉と光と、水分が、ほんの少しばかり、心を迷路の世界に導かれるようです。


けれども、これは、現実世界にある、本当のことなんだと、この枯れ草は、語っている。このようなシーンをミレイは、描いたのです。


丹念な点による筆跡のタッチは、美しい。また、樹木が、光を浴び、白く、線で描かれたラインは、巧みに、描かれており、光の織りなす、樹木の光の彫刻を感じる。


このような表現をしたミレイのこの絵画は、実に心残るものが多く、自然というのは、あらゆるシーンを演出し、この瞬間を描いたミレイは素晴らしいと感じた絵画でした。


This time, John Everett Millais (1829-1896)'s "Misty Gorse" was produced in 1889-1890, and the canvas size is 173.2*123cm. A clearing in the forest near Burnham Hill in Scotland.


The morning dew on the fern was so delicately drawn that it was amazing. The dew is bathed in light, as if decorating the fern with fine details, and the delicate, fine dew is reflecting the fern in small ways, as if it were a piece of light. This appearance is like a natural jewelry box, with detailed and diffused reflections, making it very beautiful.


There are countless morning dews delicately attached to the ferns by the light. This box of countless natural treasures clings to the undergrowth of ferns, and the diffused reflection patterns are truly moving.


The countless glittering morning dews decorate this natural beauty. The deeper you go, the more the morning dew intersects with the light, and at the same time it is swallowed up by the light. There is something very beautiful about it.


Trees are so surrounded by light that you forget they exist. The light has a brilliance that makes the trees with their autumn leaves look even more vibrant.


The deeper you go, the stronger the light becomes, and it becomes so beautiful that it even erases the scenery.


However, if you look at the foreground of the painting, the withered weeds show that this world is real. In terms of beauty alone, this painting becomes an escapist, dream-like painting. That's why withered weeds are drawn in the foreground like this, as if to point out that this is the real world.


This painting seems to intentionally incorporate the magic of light in order to use perspective. The deeper you go, the more the morning mist becomes apparent, and even the gorgeous autumn leaves are drowned out by the light. Nature sometimes uses moisture and light to create a different world.


The beauty of nature captured at this moment gives us an indescribable sense of the majesty and depth of nature. The handwriting is so detailed that at times it gives the illusion that the painting is painted with dots of light.


The beauty brought about by this vortex of light and the moisture-filled atmosphere of the morning mist is depicted using dots of light, and this beauty is so beautiful that you can't help but forget reality.


However, the deeper you go, the deeper the morning mist becomes, and the autumn leaves, the light, and the moisture, just a little bit, seem to lead your mind into a world of maze.


However, this dry grass tells us that this is a true thing that exists in the real world. Millais painted a scene like this.


The careful handwriting is beautiful. In addition, the trees are bathed in light, and the lines drawn with white lines are skillfully drawn, giving the impression of a light sculpture of the trees woven by light.


This painting by Millais, which expresses things like this, is truly memorable.Nature can create any scene, and Millais felt that this was a wonderful painting depicting this moment.

Opmerkingen


bottom of page