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武士の家計簿に見習う。お金に誠実に生きる。Follow the samurai’s household account book. Live honestly with money.

今回は、日本の「実直さ」、まじめに行う、国民性を書いてみようと思います。

それは、昔の「サムライ」を語る必要があります。

以前、「参勤交代、サンキンコウタイ」のお話をしましたが、「武士、ブシ」は、お金ではなく、「精神」、つまり「心がまえ」が、最重要でした。

ですから、武士は、戦う時に、お互いに「我(ワレ、自分のこと)、○○である。」と、お互いに、名前を交わして、戦争をしていました。

ですから、今の「スポーツ」のように、お互いの戦力を、フェアに、して「ほんとうに、チカラの強い」武士こそ、評価されていました。

そのうちに、「奇襲(キシュウ)」といって、相手の「油断」している隙(スキ)に攻めるようになったのですが、それぐらい、「誠実さ」を求める「国民性」です。

ですから、「武士、ブシの家計簿」という、映画もあります。決して、経済的豊かさが、身分を表しているのではありません。

ですから、「家」という最小単位の「家計」つまり、「会計」こそが、大事だということです。

限られた「お金」で、いかに「教養」付け、「お金」のチカラで、人に尊敬されるのではなく、「真に実力」のある、「真に尊敬される」人物であることが、大切でした。

「お金」は、ウソをつきません。

ですから、その限られた「予算」の中で、信頼を築くために「負債」を持っていたとしても「返済」して、「信頼」を重ねていくのです。

それは、身分が高い、低いではなく、「お金がない」ことを世間に知られても、尊敬される、ということです。

ですから、日本では、「清貧(セイヒン)に生きる」ということばが、とても好まれています。

清貧とは、「清、セイ」。これは、漢字で、「清」これは、一文字で、「水に青い」と書きます。ですから、とても、きれいな水、つまり、濁り(にごり)のないとてもきれいだという意味です。

それに漢字の「貧、ヒン」つまりこれは、貧乏だという意味です。

ですから、「清貧に生きる」とは、「貧乏であっても、とてもきれいに生きる」ということです。

「お金」で「尊敬」は買えません。

ですから、「たくさんお金を持っている」ではなく、「どうやってお金を稼ぎ、持っている」が、社会的に評価されます。

「きれいなお金」と「汚ない(きたない)お金」では、評価が違います。

「悪銭(アクゼニ)は、身に付かない」ということばもあります

「汚ない手段で得たお金は、結局は無くなってしまう」という意味です。

ですから、日本で、高価なもの、たとえば、「iPhone」を無くしても、警察に届けられて、元の持ち主に戻ります。

ひとつ、ひとつ、誠実にすることが、「信頼」を築くことになるのです。

今回は、「まじめに生きること」の大切さ、を書いてみました。

In this issue, I will write about the “reality” of Japan and the national character that is taken seriously.

It needs to speak of the old “samurai”.

Earlier, I talked about “Sankinkoutai”, but “samurai, bushi” was not “money” but “spirit”, that is, “being mindful” was the most important thing.

Therefore, when fighting, the samurai had a war with each other by exchanging their names with each other, saying, “I (are) me, XX.”

Therefore, as in the current “sports,” the samurai who were fair in their strengths and “really strong” were evaluated.

In the meantime, I came to attack the opponent’s “careless” gap by saying “surprise” (kishu), but it is about “nationality” that requires “honesty”.

Therefore, there is a movie called “Samurai, Bushi’s household account book”.

Financial wealth does not, in any way, represent status.

Therefore, “household”, which is the smallest unit of “household”, that is, “accounting” is important.

With the limited amount of “money”, how “cultivated” and “money” is the power of being “really respected”, not “respected” by people.

It was important “Money” doesn’t lie.

Therefore, even within the limited “budget”, even if you have “debt” to build trust, you will “repay” and accumulate “trust”.

It’s not that they are high or low, but they are respected even if the public knows that they have no money.

Therefore, in Japan, the word “living in Seihin” is very popular.

Qing poverty is “Qing, Sei.” This is a kanji, “Kiyo” This is a single character, “Water and Blue” is written. Therefore, it means very clean water, that is, it is very clean with no turbidity.

Also, the kanji “poor,Hin”, which means poor.

Therefore, “living in poverty” means “living very beautifully, even if poor.”

You cannot buy “respect” with “money”.

Therefore, not “I have a lot of money”, but “how I make and have money” is evaluated socially.

Evaluation is different between “clean money” and “dirty (messy) money”.

There is also a saying that “bad money (aczen) cannot be acquired.”

It means that the money you get by dirty means will eventually disappear.

So in Japan, even if you lose an expensive item, such as an “iPhone,” it will be delivered to the police and return to its original owner.

One by one, being honest, builds trust.

This time, I wrote about the importance of “serious living”.


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